От края на 2008 година, се занимавам с web маркетинг и през цялото това време забелязвам 3 фундаментални грешки, които допускат по-голямата част (повече от 90 %) от бизнесите, които започват да продават или да се представят в необятното интернет пространство.
Ето ги и тях:
- Да си мислиш, че знаеш какво искаш, защото правиш бизнес от много време, пък ако не стане – сме пробвали.
„Аз това го знам!“ Готини, културни, интелигентни хора идват при мен, имат си бизнеси, къде успешни, къде не толкова. Строят сгради, организират транспорт, произвеждат нещо или търгуват със стоки и услуги. Идват и казват „аз знам какво ми трябва“. Събираме се с екипа да чуем и след две минути вече не искаме да слушаме повече. Спираме и най-любезно даваме посока, така да се каже, експертно мнение, и разбира се – в отговор от „знаене“ става „ами да пробваме“ и с това всъщност клиентът прехвърля отговорността за всичко, което следва да се случи след това. Започва се с „избери ти дизайна“, „направи го, както е добре, че аз сега нямам време“ и т.н. Това поведение е основна причина по-голямата част от колегите да не спорят, а да изпълняват, макар и да знаят, че исканията на клиента няма да доведат до добри, дори до прилични резултати.
- Да не се образоваш и да разчиташ на „безплатна консултация“.
„Запомни едно“, този, който те консултира безплатно, всъщност ти продава услугите си, които често се оказва, че не са ти необходими. А когато не си наясно с това как функционират нещата в интернет, независимо дали става въпрос за Google, Facebook, имейли или изработки – принципът е един и същ: някой, който разбира малко повече от теб, може да ти продаде и най- непотребната услуга, за която да си платиш прескъпо с пари и време. Добра идея, например, би било да отидеш на Web Direct Academy, да се обучиш, да разбереш как работят нещата, дали можеш да се справяш с някои от инструментите и преди да предприемеш действия, да си платиш консултация за независимо мнение. Така ще имаш своите знания и ще ги сравниш със знанията на експерт.
- Да искаш да „минеш тънко“.
„Кажи честно“ колко струва твоя труд като експерт в нещото, което правиш? Колко струва да се предпазиш от големи загуби или да си похарчиш парите за нещата, които не ти трябват? И най-вече наистина ли очакваш да получиш за малко пари – добра работа; и като не знаеш кое колко струва – дали могат да злоупотребят с теб? По тези въпроси аз мисля всеки ден, независимо дали си купувам сирене, кола или дрехи. Лошо няма да искаме да плащаме малко, но има лошо да очакваме срещу това много. Та обръщам внимание на това каква цена е нормално да струва това, което купуваме.
Когато дойдете при нас, обсъждаме такива неща: колко струва един твой клиент, колко клиента искаш, можеш ли да ги обслужиш и други теми, които дават яснота за това колко е реално да похарчиш, за да имаш бизнеса, който искаш.
Вярвам, че успях да провокирам в теб размисли, вярвам, че тези мисли са полезни и изграждат действия, чрез които заедно можем да се надградим към по голям успех и спокойствие за бизнеса.
Няма да ти пожелавам успех, а ще ти пожелая енергия – толкова силна, че да можеш да понесеш всички новости в динамичния свят, който обитаваме.
П.С. Ела на Web Direct Academy или на някое от обученията на Игрите на успеха и заедно ще направим бизнеса по-стабилен и сигурен, а нас самите – по-осъзнати в изборите и действията си.
ПРАВИМ КАКТОТО МОЖЕМ, ПЪК ДА СТАВА КАКВОТО ИСКАМЕ
Георги Христулев